Saturday, November 7, 2015

Lawatan Kerja Ke Kota Kinabalu 26-29 Oktober 2015

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Dah lama rasanya tak enulis dalam blog ini. Mungkin tak ada perkara yang nak ditulis? Busy? Ah..macam -macam alasan yang diberi. Sebenarnya tak ada semangat dan idea untu menulis, I think itu jawapan yang paling tepat kot. Sebab kalau kita tiada semangat dan idea, duduklah di depan computer, satu ayat pun tak boleh ditulis hihi..

Saya suka menulis perkara-perkara penting di blog ini, agar ia menjadi panduan kepada pembaca dan kenangan pada saya sendiri. Semuga apa yang saya kongsikan akan memberi manfaat pada pembaca dan harap ini merupakan sedekah berpanjangan dari saya. Aamiin.

Negeri Sabah atau lebih kepada Kota Kinabalu adalah lawatan kali kedua saya. Seblum ini lawatan dengan rombongan tetapi masa tu saya belum lagi mempunyai blog ini. Kalau ada, sudah pasti saya dah tulis pengalaman tersebut.

Day 1:
Saya stay di Promenade Hotel. Hotel yang cantik dan bersih. Saya cadangkan anda untuk stay disini. Tapi lupa pula nak ambil gambar hotel ini. Tapi ini bukanlah masalah sebab boleh tanya Mr.Google hihi. Hotel ni, agak moden, suiz tak ada butang on dan off. Ada ciri-ciri energy saver. semuanya digital . Nak on and off semuanya digital.

Bilik hotel:







Pemandangan dari jendela hotel.







Day 2:
Awal pagi, kami dibawa melawat pejabat Jabatan Kesihatan Negeri Sabah Bahagian Pergigian. Disana kami diberi taklimat tentang perlaksanaan MS ISO multisite. Banyak yang kami belajar dari taklimat dan sesi perbincangan yang diberi.

Pada sebelah petang, kami berangkat ke Ranau. Satu daerah yang mesti dilawati apabila berkunjung ke Sabah. Kenapa ye? Sebab Ranau ini adalah daerah di kaki gunung Kinabalu yang menjadi kebanggaan orang Sabah. Perjalanan dari Kota Kinabalu mengambil masa lebih kurang 2 jam dengan jalan yang bengkang bengkok.

Pada malam tersebut kami bermalam di Alpine Resort. Pada sebelah petang dan awal pagi, saya sempat mengambil gambar pemandangan gunung Kinabalu dan sekitar tanah tinggi. Sungguh indah pemandangan itu. Terlalu indah tak boleh dirakam dengan kamera. Dengan suasana yang sejuk dan udara yang segar. Ingin nak ke sana lagi..

Antara pemandangan indah yang sempat dirakam






Resort tempat kami bermalam. Menurut pengunjung tempatan saya jumpa, boleh juga guna bas ekpress ke sini sebab resort ini tak jauh dari jalan utama.






Pemandangan yang sangat indah....



Tempat ini mesti pergi..Dairy Farm. Rasa macam kat New Zealand pulak. Jangan lupa cuba minum susu fresh dan aiskrim. Memang sangat sedap.



Lembu-lembu di sini dijaga dengan baik dan kawasannya bersih.


Ini antara gambar yang sempat saya rakamkan. Rombongan kita juga ada melawat Klinik Pergigian Ranau

Lawatan dari pejabat pergigian negeri Sabah sangat-sangat memuas hati ahli rombongan kami. Gambar-gambar kerja rasmi saya tak papar di sini

Hotel Promenade ini berada dalam kedudukan yang strategik. Filipines Market tak jaug, walking distance saja.

Kalau ada rezeki nanti nak bawa famili datang ke sini lagi

No comments:

Post a Comment