Wednesday, April 29, 2015

Kelebihan Talian My1Tone

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Nampaknya, sejak tulisan pertama saya tentang program My1Tone, ramai yang tertarik, semakin ramai yang menghubungi saya ingin mengetahui lebih mendalam dan ingin menjadi ahli my1Tone dan mendapat manfaat seperti yang saya cerita sebelum ini. Siapa yang tak nak join, bila hanya mengguna telefon seperti biasa dan anda akan mendapat bonus dari syarikat. Syarikat akan kongsikan keuntungannya bersama dengan pengguna nya yang setia...

Di sini saya nak cerita lagi kelebihan mengguna talian My1Tone:

1. Kebiasaannya, jika anda membeli data contohnya 1G,  jika data anda habis tanpa anda sedari, jangan terkejut bila baki kredit telefon anda mungkin sifar atau berkurangan.
Tapi sebagai ahli my1tone, perkara begini tidak akan terjadi. Sebagai ahli , pihak syarikat menjaga hak kita. Kita tidak akan dicaj tanpa kita sedari. Jika data habis,kita tidak akan dapat melayari internet. credit telefon tetap  tidak berubah, Jadi ini sudah tentu menjimatkan credit anda. Perkara ini tidak berlaku dengan telco lain. Saya rasa di sini telco mendapat keuntungan tanpa kita rela. Saya sendiri pernah mengalami perkara serupa, beli reload RM50 dalam masa beberapa jam, hanya tinggal RM20 kredit telefon. Saya rasa ini tidak adil untuk pengguna telefon.

2. Caj panggilan talifon serendah 15 sen seminit mengikut jumlah reload. Ini adalah adil untuk pengguna untuk membuat pilihan bergantung kepada cara penggunaannya. untuk mengetahui lebih lanjut, bolehlah ke www.my1tone.com.my.

3. Tempoh Aitime, kebiasaan telco akan menyekat anda dari mengguna perkhidmatan jika tempoh airtime anda sudah tamat, walaupun kita masih ada kredit telefon. Saya rasa ini menindas hak kita sebagai pengguna.Dengan talian My1Tone, anda masih boleh membuat panggilan atau sms walaupun tempoh airtime sudah tamat, cuma caj panggilan adalah berbeza iaitu 32 sen seminit. Jika anda ingin menikmati caj serendah 15 sen seminit, anda perlu reload kredit . Pada saya sangat ok, yang penting kita tidak dipaksa untuk reload kerana tempoh airtime sudah tamat. Di sini pengguna ada pilihan.

3. Tempoh airtime tidak bertindih, contoh jika membeli reload rm30 pada 1 Mac,tempoh airtime adalah 1 /3 -30/3. Jika pada 20/3 kita reload rm30, tempoh airtime kita yang baru adalah 1/4-30/4,  bukan 20/3-20/4 seperti yang ditawar oleh kebanyakkan telco sebelum ini.

4. Yang paling BEST, pihak syarikat memberi kita pilihan untuk menjana pendapatan. Kita boleh memilih samada untuk hanya menjadi pengguna atau menjadi pengguna dan promoter untuk syarikat, seperti yang sya lakukan sekarang
Jika kita hanya sebagai pengguna, syarikat akan memberi ganjaran dalam bentuk wang yang boleh mencecah RM80 ribu sebulan. Mungkin ada yang tak percaya.Dalam syarikat telco ada yang mendapat pendapatan RM80 ribu sehari.Pada saya kalau kita dapt RM200-1,000 sebulan pun bersyukur, kerana kita boleh mengguna telefon PERCUMA. Ini yang dijanji oleh syarikat. Kalau kit dapatlebih dari jumlah yang kita guna, maknanya kita telah ada pendapatan sampingan dengan hanya mengguna telefon seperti biasa dan ini sangat-sangat tidak mustahil, kerana saya dah dapat RM2 dalam bulan ke 2 saya mendaftar dengan my1tone. Kalau tak percaya,tunggu update artikel saya pada Januari 2017. Tapi saya berharap anda yang telah membaca artikel ini, tidak akan membiarkan info ini berlalu begitu saja. Semakin anda menunggu bukti, semakain anda kerugian kerana di sini memnag jelas tiada unsur penipuan kerana anda terus oleh mengguna perkhidmatan my1tone sebaik saja anda selesai mendaftar.

5. Satu lagi yang unik dengan My1tone, anda tidak perlu membeli reload di luar atau di kedai, sebab anda boleh menggunakan bonus anda sebagai reload atau anda boleh membeli reload dari ahli yang lain jika kita tak cukup bonus. Jika anda ada lebih reload, anda boleh menjual reload kepada ahli-ahli lain dan kita mendapat wang tunai dari reload yang kita jual. Di sini, kita mempunyai pilihan samada nak pindah bonus kita ke akaun bank kita atau kita jual sebagai reload telefon. Di sini sangat jelas, pengguna my1tone tidak akan dikenakan GST untuk reload yang dibeli dari ahli kerana konsepnya, ahlipindah kredit ,bukan menjual kredit.
Pihak syarikat tidak akan masuk campur dalam urusan bonus kita. Kita sendiri yang tentukan, bila nak tranfer bonus ke akaun bank kita. Ini sangat-sangat BEST. Yanag anda tidak akan jumpa di program telco lain.

6. Pihak syarikat juga menggalak kita untuk promosikan program ini.Pihak syarikat meyediakan dana untuk diabayr kepada ahli yang berjaya mendaftar pengguna abru. Jika ada yang berminat dan anda rmendaftar ahli baru mengguna akaun anda, pihak syarikat akan membayar rm15 untuk pendaftaran dan rm3.12 untuk setiap ahli baru sehingga generasi ke 8. ( nanti saya akan tulis tentang pendapatan apabila anda menjadi ahli my1tone) Semua komisen atau bonus kita dibayar dengan serta merta, the moment kita mendaftar ahli baru, pihak syarikat akan membayar ke dalam akuan ebonus kita. Kita boleh memindah bonus tersebut ke dalam akuan atau menjual sebagai reload kepada ahli-ahli my1tone. Butir pembayaran sangat jelas dan anda boleh mengetahui dari mana datangnya duit tersebut. Anda boleh juga melihat siapa yang telah didaftar sehingga 8 peringkat. Tiada unsur-unsur was-was. Ini yang saya cari dalam perniagaan. Dalam my1tone, menekankan konsep kerjasama, iaitu kita membantu mana-mana ahliwalaupun kita tidak mendaftar ahi tersebut kerana pendapatan pasif kita mungkin datang dari ahli tersebut.

7. Tidak perlu nak ingatkan ahli untuk memberi kredit untuk bulan seterusnya. Jika pengguna telah bertukar kepada my1tone, sudah pasti bulan seterusnya mereka akan membeli reload sebab nak guna telefon. Yang bestnya anda dibayar juga juga bonus dari jumlah kredit yang mereka beli. Ini adalah pendapatan pasif kita. Bayangkanlah jika pengguna semakin ramai, komisen yang jumlah kecil akan menjadi besar yang mungkin jumlah yang kita tidak pernah fikirkan.

Saya rasa, cukuplah setakat ini dahulu.Saya akan tulis satu lagi artikel tentang bonus yang akan kita dapat. Jika sudah membaca dan anda masih setia dengan talian lama anda, anda kena hubungi saya. mungkin anda tidak faham dengan apa yang saya tulis, atau anda ada share dengan telco yang anda guna hehe...

No comments:

Post a Comment