Sunday, April 26, 2015

Kenapa My1Tone menjadi pilihan saya1

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Saya mendapat banyak soalan mengenai artikel pertama saya tentang transformasi pengguna talifon. Ye memang ramai yang tak tahu hak kita sebagai pengguna. Sekarang bila kita dah tahu, kita kena bertindak. Kalau tidak,kita serupa dengan orang yang tak pernah tahu tentang hak mereka.

Kali ini saya nak share kenapa saya berpindah kepada My1Tone. Orang kata tak perlu nak cerita tentang kebaikan produk atau servis, yang paling senang , baik kita cerita pengalaman sendiri.
Ok, macam mana nak mula ye...nak recall balik jap.


Ha.. bila kawan memperkenalkan program ini, ada beberapa perkara yang saya akan consider before bertukar kepada program My1Tone.

1. Caj untuk panggilan dan data :



1st time yang saya tanya adalah tentang call rate dan data rate nya.Saya hanya akan bertukar telco jika saya tak perlu membayar lebih dari apa yang saya bayar sebelum ini. Bila saya campur tolak, rate yang ditawarkan oleh My1Tone sangat berpatutan dan tak mahal. Jadi kalau saya bertukar ke My1Tone, perbelanjaan untuk kredit tak banyak berubah. kenapa saya tak ambil peluang ini. Kalau saya tidak ambil peluang ini, orang lain sudah pasti akan rebut peluang ini. Biarlah sya antara orang yang terawal mendaftar. Sebab setiap yang terawal, memang ada kelebihannya.

2. Kelajuan Internet :



Yang ini pun menyebabkan saya mengambil tindakan tanpa rasa ragu-ragu untuk bertukar kepada My1Tone. My1Tone mengguna talian exclusive  dari Celcom, talian 010 atau talian international. Jika anda membuat panggilan d luar negara mengguna simcard yang sama caj lebih murah dari biasa. Contoh jika ada famili mengerjakan umrah dan haji, lebih baik kita hadiahkan simcard ini. Lebih mudah dan murah untuk membuat panggilan pada mereka.

Jika anda call orang di luar negara, anda tidak akan dikenankan caj 2 kali sebab talian my1Tone ini adalah talian International. Bagi penduduk di johor yang ramai famili bekerja di Singapura, saya yakin talian My1Tone ini menjadi pilihan yang terbaik untuk mereka kerana lebih murah.

Talian My1Tone mengguna 4G , bak kata CEO, kalau isyarat Astro boleh diterima di tempat tersebut talian  my1tone pasti boleh diguna.Sebab tu ada customer feedback tempat mereka sebelum ni, nak buat call pun tak boleh, tapi sejak bertukar pada My1Tone, internet dan call tak jadi masalah.
Walaubagaimana pun, pastikan anda mengguna device atau talifon yang boleh support talian 4G, jika tak, walupun talian My1Tone laju, tapi device anda tak dapat support, sama aje jadinya.

3. Mengguna bukan jimat tapi PERCUMA :


Jika anda telah mendaftar dengan My1Tone, anda mempunyai 2 pilihan iaitu :
a. Promoter dan pengguna.
b. Pengguna  sahaja.

Dalam artikel kali ini, saya nak cerita apa yang saya dapat jika saya hanya sebagai pengguna sahaja. Ini dinamakan pendapatan pasif sebab kita sebagai pengguna pun akan dapat pendapatan ini. Jika ikut kiraan matematik jika semua pengguna mengguna RM30 sebulan , jadual di atas menunjuk pendapatan kita hanya sebagai pengguna telefon apabila pengguna my1tone telah meningkat.Ini anda tak perlu susah sebab syarikat yang akan buat susunan ini..computer generated. Setiap ahli yang didaftar di seluruh Malaysia akan disusun mengikut masa pendaftaran. 1st come, 1st serve...

Pendapatan ini kita akan dapat bulanan . Banyak dan bila nak dapat bergantung kepada penerimaan pengguna terhadap program ini.
Pada saya , ini tak perlu nak tunggu. Kita hanya guna talifon macam biasa. kalau kita tak guna talian My1Tone pun, kita akan guna talian yang lain juga. kita pun tetap akan berbelanja sebahagian duit kita untuk beli reload regardless telco apa.
So why not kita berubah kepada My1Tone, sekurang-kurangnya , ada juga yang kita akan perolehi .

Kata CEO, kalau nak jana dengan cepat, boleh jadi promoter. Bukan susahpun. Setiap hari kita promote barang yang kita suka walaupun tak diberi upah. Kalau ada yang berminat nak jadi promoter, boleh hubungi saya dan saya akan cerita juga di artikel lain nanti.

Saya rasa ini sebab yang pertama menyebabkan saya tidak menunggu lama untuk bertukar kepada My1Tone. Setelah mendengar kelebihan My1Tone semasa taklimat oleh CEO, saya sangat yakin, saya telah membuat pilihan yang tepat.

Saya akan tulis lagi lain-lain kelebihan My1Tone dibanding program lain dan jika anda tahu , memang anda tak akan tunggu lama.

No comments:

Post a Comment