Monday, August 11, 2014

Jimat Petrol dengan cara mudah.

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Sekarang harga minyak dah naik. Dengar desas-desus, harga minyak akan naik lagi selepas raya ini. Apa tindakan kita? Boikot? Berhimpun mendesak pihak pemerintah turunkan harga minyak? Adakah ini berkesan ? Adakah ini akan menyebabkan kerajaan menurunkan harga minyak?Jawapan yang pasti, tidak mungkin...

Tanya diri sendiri berapa perbelanjaan membeli minyak kereta setiap bulan. Kalau anda berbelanja RM100 sebulan untuk membeli minyak, anda boleh menjimat RM30 atau 30% dari jumlah penggunaan minyak anda.

Nak tahu rahsia saya? Sila baca di bawah. Jika berminat nanti boleh hubungi saya di 013-817 4166


Minyak memang akan naik. Kalau tidak sekarang, mungkin bulan hadapan atau tahun hadapan. Kita tak boleh nak halang harga minyak dari naik. Apa yang mampu kita buat adalah jimatkan penggunaan minyak tanpa perlu memendekkan perjalanan kita.



Selain dari itu, kos penyelenggaraan kenderaan juga meningkat.


Bilangan kereta yang sentiasa meningkat setiap hari mendedahkan kita kpada pencemaran udara. Jika kita berbuat sesuatu..banyak masalh kesihatan berpunca dari pencemaran udara terjadi.


Di sini saya nak share tentang penggunaan Air Tracker. Saya telah pun menggunakan nya dan didapati penggunaan minyak untuk aktiviti yang sama dapat dikurang sebanyak 20- 30 %. Kalau biasa saya membelanjakan RM100 setiap bulan untuk petrol kereta, sekarang setelah pemasangan Air Tracker, saya hanya perlu berbelanja sebanyak Rm75 . Dapat berjimat RM25.00.

Mungkin ada yang bertanya bagaimana air tracker boleh menjimatkan penggunaan minyak. Jawapannya ada di dalam gambar rajah dibawah. Biar saya terangkanlah..setiap kali kita menekan pedal minyak kereta hanya 70% minyak dibakar untuk menggerakkan kereta anda. yang 30% itu tidak terbakar dan ia hanya kering begitu saja .. dibazirkan. Bayangkan bila anda mengisi RM10 untuk minyak kereta, RM3 dibakar sebagai asap . Dengan adanya air tracker, molekul udara menjadi lebih halus dan pembakaran lebih effisien. Dengan itu, tak banyak minyak dibazirkan.

Dengan memngguna air tracker, kita dapat jimatkan duit minyak. kalau sebelum ini, kita belanja RM200 sebulan, dengan mengguna air tracker, anda dapat jimat RM60 sebulan , maknanya setahun anda dapat jimat dalam RM720..Wow..banyak tu. !!!


Ha..mungkin ada yang dah berminat dan tertanya-tanya macam mana nak pasang. Sangat mudah, mula-mula kena cari air filter. Kalau tak tahu mana air filter, tanya Mr.google .... hehe

Lepas tu lekatkan Air Tracker kat kotak air filter. Mudah saja. susun dalam kedudukan atas dan bawah seperti dibawah.

Pengalaman saya sendiri, apabila mengguna Air Tracker, terdapat perbezaan yang ketara. Kereta lebih bertenaga. Dan terdapat penjimatan minyak kereta yang ketara terutama apabila perjalanan yang jauh.


Selain dari itu, kita dapat mengurangkan pencemaran udara.Di mana kereta yang mengguna ait tracker, pembebasan karbon berkurangan, seperti pada peta di bawah.




Caranya berfungsi..



Jangan ragu, kerana produk ini telah menerima anugerah  dan telah diakui keberkesanannya.


Jika ada yang berminat nak membeli atau tahu lebih lanjut sila  hubungi saya. Jika anda share dengan kawn-kawan..silap2 minyak bulanan pun tak perlu guna duit sendiri.
Jom... hubungi saya walau dimana pun anda berada.

No comments:

Post a Comment