Thursday, March 6, 2014

Tips untuk membeli deodorant

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Kalau ada masalah ketiak berbau, atau dalam bahasa sarawak, bau tengong, jangan biarkan ia berlaku. Kebiasaannya orang yang ketiaknya berbau, tidak menyedari badannya berbau. Ini adalah kerana bau tersebut sudah sebati dengan dirinya.

Kalau kita ada kawan yang mempuyai bau badan yang tidak menyenangkan, perlulah beritahu kawan kita itu.Kalau tak, kesian kawan kita tu... Kalau masalah ketiak berbau, senang aje sekarang ni, beli aje deodorant. Kat pasaran itu ada banyak jenis deodorant , ada yang mahal, ada yang murah. Dan bermacam bentuk, ada dalam bentuk cecair, ada dalam bentuk batu , ada juga dalam bentuk stick dan ada juga dalam bentuk gas..jenis yang main spray tu. Jadi pemilihan ditangan kita.

Kebanyakkan kita akan melihat harga terlebih dahulu. Termasuklah saya hehe... Saya dah cuba banyak jenis deodorant samada yang mahal ataupun yang murah. Walau apapun jenis yang kita beli, pastikan kena tengok juga kesan sampingannya. Setengah deodorant menggunakan bahan kimia yang mungkin ada kesan jangka panjang contohnya meninggikan risiko terkena kanser. Sebab itu kena hati-hati. Untuk makluman semua, cancer adalah salah satu penyakit pembunuh yang sekarang ini dalam trend menaik.

Oklah, sekarang nak beritahu tip bila memilih deodarant yang berkualiti , selamat untuk diguna dan yang paling penting berkesan hehe..

Tip 1 :
Cuba dekatkan deodarant anda dengan api. Boleh guna api lighter. Kalau api  menyambar , maknanya tu tak baik untuk kesihatan. jika masih juga nak guna, risiko tanggung sendiri.

Tip 2:
Sapukan sedikit bawang putih pada kuit. Pastikan bau bawang putih melekat pada kulit. Lepas itu,sapukan deodarant anda dikulit yang telah disapu bawang putih. Biar sekejap. Cuba hidu...kalaua ada lagi bau bawang putih, atau telah berubah bau, better tukar pada jenama lain. Membazir aje beli kalau tak serve the purpose.

Saya dah cuba tip ini, sebab itu saya hanya mengguna Deodorant & Anti Perspirant Roll-On Amway. Bukan saja selamat dan bserkesa tapi yang paling penting amat menjimatkan. Mana tidaknya satu botol boleh guna sampai satu tahun atau lebih. Guna 1 kali sehari.


Inilah dia deodorant yang saya kata tu. Ia dalam bentuk cecair. Jika berminat, kalau kawasan sekitas sibu COD tapi kalau di luar Sibu, saya boleh tolong pos kan juga. Kalau anda berada di bandar lain, saya cadangkan anda menjadi dealer untuk kegunaan sendiri.

Satu kelebihan menjadi dealer Amway ini, anda automatic di lindungi insuran PA. Yuran tahunan yang kita bayar merupakan insuran untuk kita. Kita tak bayar kosong. Mungkin ini ramai orang yang tidak tahu.

Sesiapa yang berminat, bolehlah menjadi dealer amway dengan menikmati potongan harga sebanyak 20%-30% dan secara automatic mendapat perlindungan PA.

Boleh jadikan saya sebagai introducer anda. Anda boleh juga membeli mengguna keahlian saya. Ini mungkin susah sedikit sebab biasa mereka nak kita tunjukkan ic. Tak salah mencuba...hehe

JIka berminat :
Asmaawati
No keahlian : 7436858

No comments:

Post a Comment