Saturday, December 14, 2013

Hindari cicak, lipas dan tikus....

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Semalam kawan saya telah memperkenalkan pada saya satu produk yang boleh membunuh tikus,cicak dan lipas.Sebab kebelakangan ini rumah saya selalu didatangi tikus,cicak dan lipas.Jadi kawan saya menyuruh saya mencuba produk ini.Pada malam tersebut,saya pun mencuba produk yang diperkenalkan oleh kawan saya tu.Pada keesokkan harinya,saya terkejut kerana didapati seekor lipas dan cicak telah mati kerana  memakan produk tersebut.

Menurut kawan saya, binatang tersebut akan mati dengan cepat  apabila ia memakan produk tersebut. Ini adalah kerana produk tersebut panas, apabila binatang tersebut memakan produk itu, suhu badan binatang tersebut akan meningkat dan menyebabkan ia mati dengan cepat terutama sekali cicak yang berdarah sejuk itu. Menurut kawan saya, jangan risau, cicak tu mati tersorok dan menyebabkan nya berbau busuk bila ia mati kerana , ciak itu akan mati dengan cepat, tak x sempat nak sembunyi hehe..

Ini dia produk tersebut : produk ni dalam bentuk gel berwana oren dan tiada tarikh luput. Maknanya boleh guna sehingga habis..



Cara penggunaan:

Lipas:
Letakkan sedikit  produk tersebut di atas sekeping kertas kecil dan letakkan di tempat yang ada banyak lipas. Saya cadangkan anda letak pada sebelah malam sebabbiasanya lipas lebih aktif pada sebelah malam. Bila lipas memakan gel tersebut, beberapa minit kemudian ia akan mati.

Tikus:
Ambil sekeping makanan.kepingan yang kecil aje dan letak sedikit produk di atas makanan tadi. Kuantiti lebih besar dari untuk tikus dan cicak..bukan apa, tikus bersaiz lebih besar.Letakkan kepingan makanan di tempat tikus itu selalu berkeliaran. Apabila tikus termakan produk ini, ia akan rasa panas dan biasanya ia akan mencari air. Ia biasa akan mati berdekatan dengan sumber air ataupun berdekatan longkang. tak perlu risau tikus tu mati di tempat yang tersorak dan mengakibatkan bau busuk bangkainya apabila ia mati.

Cicak:
Untuk cicak, kita boleh guna 2 cara iaiti jika cicak tu bersembunyi bawah perabut, boleh guna cara yang sama macam lipas. Tapi jika cicak tu di ceiling rumah, boleh guna cellotape kertas dan lekat cellotape tersebut di dinding. Letakkan gel itu atas cellotape kertas itu. jika cicak makan gel tersebut , dia akan jatuh dan mati.

Inilah rupanya, produk ini.



Ha.. tengok ada cicak yang dah  jadi mangsa.




Jika teman-teman di luar sana mempunyai masalah yang sama,saya mengesyorkan teman-teman mencuba prodak ini.Insyallah ia akan berhasil. Masalah tikus, cicak dan lipas di rumah anda akan dapat diatasi.

Jika berminat nak beli, boleh whats App atau sms saya di 013-817 4166

16 Dec 2013 :
Ada lagi cicak yang jadi mangsa. yang bagusnya kesan boleh dikatakan immediate.. tengok cicak tu belum sempat terjun dari meja.. dua ekor mati malam ini




 Saya memang geli cicak, walaupun dah mati.. Ish.. baba nak membuang cicak ni satu penyiksaan.
 Padan muka... masuk tong sampah..



Pagi 17/12/2014:

Alhamdulillah, ada lagi cicak yang jadi mangsa. Yg bestnya, x habis makan produk tu yang sikit tu dan pun mati. Wah..memang tak sangka pula berkesan sangat macam tu.

Lipas  cuma ada 2 wkor yang dah mati, mungkin tak banyak lipas kot.



Adoi..jeung ambil gambar cicak.. tak payah cerita panjanglah..racun ni memang berkesan. Rumah saya dah tak ada ciacak lagi . Mungkin dia orang takut kot. Tak apa biasanya lepas sebulan 2 mungkin akan muncul lagi..dah lupa bencana mati beramai-ramai..hehe. Manusia pun boleh lupa.. apa lagi binatang macam hehe.. Bunuh cicak pun dapat pahala...

3 comments:

  1. Salam sis..msh jual lg racun cicak? Nk whatsapp sis tp xde pn...msh pkai number yg sama

    ReplyDelete
  2. hi,tuan ubat ini masih ada bekaL ?

    ReplyDelete