Saturday, July 7, 2012

Tips Mengguna Liquid Foundation :


Assalamualaikum dan salam sejahtera ….
Untuk mempastikan foundation yang kita guna member kesan yang optimum disamping menjimatkan penggunaan , saudari sekalian dicadang menggunakan berus foundation untuk menyapu foundation ke muka. Dengan mengguna berus tersebut sapuan foundation akan rata dan hanya memerlukan kuantiti yang sedikit. Jika kita menggunakan jari sapuan kurang rata dan ada foundation yang akan melekat dijari.

Cara penggunaan :
 Ambil sedikit foundation, letak di belakang tangan. Dengan menggunakan berus foundation, ambil sedikit foundation tab kan di beberapa tempat pada satu bahagian di wajah dan terus sapu dengan segera. Ini adalah untuk mengelak foundation itu dari mongering. Jika disapu dengan segera, lebih permukaan wajah akan dapat diliputi. Buatlah begitu sebahagian demi sebahagian. Sapulah kea rah bawah.
Jika mengguna jari, guna cara yang sama, ambil sedikit foundation tersebut tab-tab di muka agar foundation itu meliputi bahagian yang kita nak letak foundation. Buata begitu bahagian demi bahagian. Akhir sekali dengan mengguna jari sapu ke arah bawah dengan tekanan yang ringan. Sapu ke seluruh muka.

Tips : Foundation prlu di sapu part by part , ini untuk mengelak sapuan foundation menjadi tidak sekata.

No comments:

Post a Comment